Etykieta w biznesie

Ocena: 0 (0 głosów)

Kodeks dobrych manier

Dobre maniery w pracy Kindersztuba na co dzień i od święta Firmowy dress code Elegancka wizytówka Główne reguły precedencji w biznesie Korespondencja tradycyjna, elektroniczna oraz rozmowy telefoniczne Właściwe zachowanie podczas przyjęć

Wszystko, co robisz, rób z klasą!

Zdarza się, iż nawet na wysokich stanowiskach zasiadają ludzie o manierach dalekich od ideału. Zachowanie Twojego szefa nie musi mieć wiele wspólnego z arystokratycznym savoir-vivre, a atmosfera w biurze prawdopodobnie nie przypomina tej z królewskiego dworu. Jednak nie zważając na to, co mówią i robią inni, Ty zachowaj klasę -- zawsze dbaj o takt, dyplomację i dobre obyczaje.

Zapewne niejedno wiesz już o profesjonalnym kształtowaniu własnego wizerunku. I zdajesz sobie sprawę, że Twoje dobre imię to kapitał, którego nigdy nie powinieneś stracić. Opinia osoby dobrze wychowanej działa jak pozytywna aura otaczająca Twoje biurko. "W uprzejmości jest wdzięk i korzyść" -- mawiał Eurypides. I mimo że kindersztuba stosowana pozornie nie kosztuje zbyt wiele, tak naprawdę jest bezcenna! Nawet jeśli od razu nie pomoże Ci w karierze, na pewno pozwoli pozytywnie zapisać się w pamięci współpracowników i kontrahentów. A przecież odpowiednia sieć kontaktów to Twoja polisa na biznesową przyszłość!


Grzecznie, czyli skutecznie

Zainwestuj w dobre maniery i osiągaj zysk dzięki znajomości etykiety. Profesjonalnie reprezentuj swoją firmę w kontaktach służbowych (w tym na przyjęciach). Z klasą prowadź spotkania i rozmowy biznesowe. Opanuj zasady komunikacji pisemnej oraz telefonicznej. Zachowaj takt przy wręczaniu i przyjmowaniu upominków. Poznaj role kobiet i mężczyzn w kontaktach służbowych. Zwracaj uwagę na różnice kulturowe między Tobą a Twoimi pracodawcami, klientami lub partnerami. Wykorzystaj etykietę jako narzędzie osiągania osobistej przewagi w sytuacji konkurencyjnej. Lektura pracy Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu - zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też i potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre...u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.
Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu, czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca-klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.
Sławomir Pięta,
Prezes Zarządu Kolporter Service Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że "Etykieta w biznesie" porusza sprawy jak najbardziej "na czasie", a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre...u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.
Małgorzata Barska,
Członek Zarządu ING TFI, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu

Informacje dodatkowe o Etykieta w biznesie:

Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2009-12-09
Kategoria: Poradniki
ISBN: 8324622284
Liczba stron: 248

więcej

Kup książkę Etykieta w biznesie

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Etykieta w biznesie - opinie o książce

Inne książki autora
Z klasą, na luzie. Dobre maniery, zdrowy rozsądek i sztuka łamania zasad
Adam Jarczyński0
Okładka ksiązki - Z klasą, na luzie. Dobre maniery, zdrowy rozsądek i sztuka łamania zasad

„Każde dziecko dobrze wie, co wypada, a co nie”. A potem zaczynają się schody. No bo kto da sobie rękę uciąć, że wie, jak zaprosić pokłóconą...

Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik dobrych manier w pracy. Wydanie II rozszerzone
Adam Jarczyński0
Okładka ksiązki - Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik dobrych manier w pracy. Wydanie II rozszerzone

Kulisy biznesowego savoir-vivre’u Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Upiór w moherze
Iwona Banach
Upiór w moherze
Jemiolec
Kajetan Szokalski
Jemiolec
Pożegnanie z ojczyzną
Renata Czarnecka ;
Pożegnanie z ojczyzną
Sprawa lorda Rosewortha
Małgorzata Starosta
Sprawa lorda Rosewortha
Szepty ciemności
Andrzej Pupin
Szepty ciemności
Gdzie słychać szepty
Kate Pearsall
Gdzie słychać szepty
Góralskie czary. Leksykon magii Podtatrza i Beskidów Zachodnich
Katarzyna Ceklarz; Urszula Janicka-Krzywda
Góralskie czary. Leksykon magii Podtatrza i Beskidów Zachodnich
Zróbmy sobie szkołę
Mikołaj Marcela
Zróbmy sobie szkołę
Siemowit Zagubiony
Robert F. Barkowski ;
Siemowit Zagubiony
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy